maandag, mei 31, 2010

zelf doen!

Het geluid van mijn hakken een voor een op de trede galmd, aan mijn arm draag ik mijn leren handtas.Mijn rokje maakt dat ik niet te snel kan. In een glimp zie ik het spiegelbeeld van mijn rode lippen in het raam.Ik glimlach naar mijn spiegelbeeld. Als ikmijzelf voorbij loop lach ik wel altijd even vriendelijk.

Afdalend langs de romatische houten trappen van het trappenhuis bedenk ik een idee voor mijn tot nu toe nog lege muur, een schilderij?? fotolijstjes??Moet ik weer gaan boren! Promt schieten diverse rampcenario's door mijn hoofd, Dark en twisty.Lawaai,Dingen breken en er is bloed en pijn..De stad is vol met mensen die druk en ongeintreseerd door de mooie straten lopen,mensen lopen winkels in en uit, ik laveer mijzelf behendig door de drukte en voel me bijna onzichtbaar.Onzichtbaar bedenk ik wat ik moet met de muur..
Een van mijn vriendinnen heeft het ooit vaag over muurstickers gehad..

Of u ook Muurstickers verkoopt.??Muurstickers???

nee die had ie dus niet, maar wel heel veel leuke dingen die je zelf tegen de muur kan plakken! ""Ja je kan deze wenskaarten verknippen of de bloemen uit dit tafelkleed knippen en op je muur plakken??""

ja sjakie, dat zal wel maar de tijd van zelf doen heb ik wel een beetje gehad, denk toen ik een jaar of 3 was..
Die periode is afgesloten met een ruim voldoende op de kleuterschool en voel niet te behoefte om deze nogmaals over te doen. neemt u als bewijs van mijn ijverigheid genoegen met mijn strikdiploma en het gemaakte cadeau van moederdag 1986?

Ik ben nu oud en wijs genoeg en sta met beide benen midden in de maatschappij,
De consumptiemaatschappij wel te verstaan!

Lekker consumeren tot ik er bij neer val, en tot mijn hakken onder mijn pumps vandaan vallen.Pinpasmoeheid is tot zover ik weet nog niet bestaand en tot die tijd slijp ik mijn pas regelmatig, en vol overtuiging in menig apparaat om dingen te kopen die een ander voor mij bedacht en gemaakt heeft.Ieder zijn kwaliteit!

Als ik graag zelf stickers maak was ik wel kleuterjuf geworden.. en had ik derhalve niet om de kant en klare soort gevraagt, Cappice??

terwijl mijn hakken op de oude houten trappen een vertrouwd hoog getik laten horen in het trappenhuis bedenk ik wat ik wil gaan eten,
In mijn tas zit een vers stukje kabeljauw, gevangen voor mij, in heel zwaar weer met regen en meters hoge golven zoals ik dat altijd op Discovery Channel zie, door de beste vissers van de oceaan..Met door een groenteman zelf gekweekte en vers geplukte dille en door mijn buurman ambachtelijk vervaardigde echte bijen honing, met gevaar voor eigen leven afhandig gemaakt van de bijenkoningin, want daar is hij zo goed in!

En het koken,..Dat doe ik lekker zelf!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten