maandag, mei 31, 2010

valentijnsdag

Haarlem station, 11;30 spoor 1

tegenover je zitten durf ik niet, toen niet. nu zou ik het doen. Nu ik stoer en veilig achter mijn PC zit. Jij bent de Nederlandse vertaling van mijn Reservoir dogs, Steve Buscemi. Jij bent jonger, beter gekleed op dit moment, (voor een gelegenheid als in de trein zitten is een pak niet persee vereist)en misschien wat softer (ik heb geen pistool kunnen ontdekken) maar dat charmeerd je in deze tijden.

wellicht ben je ook wat zakelijker, gezien de volle klapper onder je arm, waar ik Steve niet mee heb zien lopen. Op Centraal stap je over op de trein naar Nijmegen, ik ben ondertussen de metro vergeten en.. zonder aarzeling stap ik ook in (dat dan weer wel he sukkel)

De trein naar Nijmegen is immers mijn trein. Het is de trein die me naar Nijmegen brengt, waar de trein naar Cuijk op me staat te wachten die me naar de bus brengt die door St Hubert komt.waarna ik naar het huis van mijn ouders loop (Damn waarom heb ik geen Auto!!) Mijn trein naar Nijmegen dus..

maar daar was ik nu niet naar opweg, ik moest naar college cardiologie bij het AMC. Maar dat vergat ik even. Ik bedacht me dat MIJN Steve in MIJN trein zat en dat hij wellicht in de zomer nog veel mooier zou zijn omdat zijn haar dan net even wat lichter zou zijn en zijn huid wat gebruinder. En dat hij er nu gewoon heel goed uit zag in zijn blauwe overhemd. En dat hij een tikkie verlegen leek. wat ik achteraf wel kan verklaren wanneer je bedenkt dat iemand je naukeurig aan het observeren is..

Zo naar is dat als mensen dat doen. ik krijg er ook altijd een beetje een verlegen gevoel van.

Maargoed, Steve was mooi. en leuk, en goed gekleed en.. Zo veel meer dat ik op een gegeven moment In Utrecht stond. Vergeten uit te stappen op Amstel. fijn fijn fijn.

thanks Steve for warning me! Nu kan je denken dat Steve Buscemi een foute man is maar laat ik dit uit de wereld helpen,

de term "foute man" dat plakken alle vrouwen op mannen die ze nooit kunnen krijgen omdat ze gewoon niet bij elkaar passen maar dat niet willen inzien omdat deze foute man in kwestie "iets" heeft. Dit iets is niet nader te definieren. sorry dit zegt verder niets over noch de man of vrouw in kwestie. maar goed we dwalen as usual weer af. ben erg goed in afdwalen en dromen.

Op de roze wolk van Steve liet ik mij terug vliegen naar het AMC om aan te schuiven in de college banken waar ik een College cardiologie geacht werd bij te wonen. Ironisch genoeg op een dag als vandaag om te leren over alle manieren waarop een hart stuk kan zijn, nog maar te zwijgen over de voorbij komende termen als wet 'n warm wat de positieve gesteldheid van de patient aangeeft of cold 'n dry wat duidelijk de negatieve tegenhanger is.. maar goed..

Liefs Lieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten