maandag, mei 31, 2010

disfunctioneel

En toch gebeurt het weer! En dat terwijl ik zo goed weet hoe het werkt. Het gebeurt onder mijn neus! Ik zie het gebeuren maar tegelijkertijd heb ik niets door. Ben desnoods met 3 broertjes opgegroeid. Zie ze mannen worden. Met mannen hersens en mannen gewoonten, mannen dingen. Maar toch blijven het mijn broertjes. Dus ergens verdring ik “het zijn mannen” feitje.

Just Don’t wanna know. En zo is het wel vaker als het om mannen gaat. Sommige dingen weet je heel goed maar wil je niet weten of.. weet je wel maaaaaaaaaarrr, altijd de grote maar waar wij vrouwen zo bekend om zijn.. We weten het heel goed maar dan gebeurt, namelijk het volgende..

Maandje geleden.. ik moet last minute naar een feestje.. geen zin maar ach.. voor de tv zitten vind ik ook een te suffe optie voor iemand van 25. Kijk in de spiegel en besluit dat het er wel mee door kan voor vanavond en sleep mezelf richting feestgedruis. We zitten buiten op het dak terras met gezellige muziek, bbq en veel drankjes, evenveel drankjes als mensen die ik nog niet ken… Eigenlijk alleen de jarige job en vriendin. Ach, das al 2.. met mezelf erbij 3.(ik ken mezelf ook aardig denk ik zelf dus mag ik in dit geval mezelf meerekenen.) 3 is a crowd.. dus erg gezellig. Toch scan ik het gezelschap even snel en het valt me op dat het leuke mensen lijken. Mijn oog valt in het bijzonder op 1 jongen die opvalt door zijn leuke lach. Feestje word ineens interessanter.

Toch maar even richting toilet. Had ik m maar iets leuker aangekleed, beetje meake-up was ook geen overbodige luxe geweest.. Toetsend bekijk ik mezelf. Haar, ogen, lippen.. Even kijk ik naar mijn benen in de hoop dat ze onderweg naar het feestje misschien 20cm langer zijn geworden maar helaas, dat was niet het geval. Maar de oplossing was al uitgevonden en ik heb er een kast van vol! High heels zijn zo mijn ding.

High weels waren heel erg zijn ding. 27 jaar en piloot.. Ik denk.. okee.. foute boel, op naar plan B.. lief lachen, omdraaien en weg lopen..

Maar ik bleef staan, bleef praten en was onder de indruk van zijn lach.. What’s going on? Sta op en loop!… Als er een god bestaat gaf hij me deze keer een 2e kans.. “oh je bent ook nog skileraar?!” “goh wat ontzettend leuk”

Dat was duidelijk een sein om de high heels in de bomen te hangen en weg te rennen. Maar nee, ik blijf stokstijf en nonchalant staan. Vrijwillig aan de grond genageld. Met mijn hakken 8cm diep in het zand lijk ik niet eens aanstalte te maken om me ook maar 1cm te bewegen. Tenzij het zijn kant op is natuurlijk! Foute man met mooie glimlach. Dodelijk. Uiteindelijk willen Mannen maar 1 ding en dat is dat je ze leuk vind. Dat ze het laatste zijn waar je aan denkt voor je in slaap valt, dat ze het eerste zijn waar je aan denk als je wakker wordt, en daar tussen in als het even kan ook nog over ze droomt. Dat hij voor jou de prins is op het witte paard, of in dit geval.. de prins in het witte vliegtuig.

En dan, als het zover is.. (ze hebben je 1000 lieve mails en smsjes gestuurd (staan standaard in het mapje concepten) ben jij tot over je oren verliefd. (ja dat kunnen we zijn binnen 1 week, eerlijk zijn!) Glijd van je stoel bij de gedachte aan hem, je kan alleen nog maar je voorgevormde bh’s aan om dat de niet voorgevormde je tepels keihard door je shirtje drukken, je checked zijn hyves elk uur, krabbeld, smst en mailt er lustig op los. De dates zijn leuk en oh wat hebben jullie veel overeen samen, het lijkt bijna perfect. Al snel worden zijn mailtjes korter, de smsjes sporadischer en de dates minder frequent..

Hij vind me niet meer leuk! (dat klopt, hij heeft wat hij wil) Onze reactie daarop.. bevestiging zoeken.. Meer mailen, meer smsen, meer af willen spreken.. FOUT FOUT FOUT He’s just not that into you! Gotcha! Dan ben je al te laat.. de man weet dat jij hem wil, naar hem verlangt.. en dan is het spel voor hem over. Ego gered.

Deze man loopt morgen net iets rechter op, kin omhoog, dankzij jou! Chapeau! Als wij er niet waren liepen mannen nu nog als apen, krom met hun handen slepend over de grond. Maar nee, wij hebben ze omhoog geholpen met ons vrouwen-dingen-doen-die-we-eigenlijk-niet-zouden-moeten-doen. En als ik dit allemaal weet, waarom sta ik dan nu nog steeds, hakken in het zand tegenover die oh zo foute piloot?

Omdat ik een vrouw ben, Ik kan niet anders, zo houd ik de maatschappij draaiende. Want dat is hoe het hoort. Ik doe gewoon wat er van me verwacht word.

Ik ben functioneel disfunctioneel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten