vrijdag, februari 23, 2024

Het andere leven


Als ik 3 levens had,

Zou ik in 2 levens met je trouwen.

Het andere leven?

Wellicht in een diepe stoel bij Starbucks met een theetje, in mn eentje. Schrijvend. Een memoire, een roman, misschien wel een gedicht. 

Geen kinderen, wel een hond.

En een klein gezellig appartement met mooi uitzicht. En boeken, heel veel boeken.

Veel vrienden. En soms een man. Voor een weekend om me eraan te herinneren hoe een warm lijf voelt.

Ik ben gezond, mediteer en doe aan yoga. 

Ik ga naar art films, bezoek de markt, en drink martinis bij kaarslicht in mooie jurkjes met veel te grote sieraden om. 

Ik ga alleen op vacantie naar de Franse kust en wandel een week rond in een mannen overhemd wat achterbleef, en geniet van de geur van zijn zweet en parfum die er in blijft hangen meer dan ik genoot van de gene die hem droeg. 

Ik wandel door de branding bij zonsondergang.. dromend of ik jou ooit zou vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten