donderdag, januari 06, 2011

Familie Van Tassie

En terwijl het middag en dus rustig was, reed Marga in haar Opel Vectra 90 waar je 100 mag.
en nu heb ik niet iets specifieks tegen Opel Vectra's maar wel in dit geval.

Marga had namelijk 5 weken geleden een fijn kleurtje kastanje bruin rode henna spoeling in haar haar gedaan, op zondag aan de keukentafel met de buurvrouw, thee en een bescuitje erbij, de laatste roddels, Marga had er van genoten dat weet ik zeker.  En bij het zien van het resultaat hadden ze in een dolle bui nog een bescuitje mogen nemen.

Dat spoelinkje was nu niet alleen 3cm grijs uitgegroeid maar ook verwassen en oranje uitgeslagen bij de puntjes van het droge doffe haar dat als verroest ijzer op haar hoofd zat gedrapeerd.
daar zat ze dan, Marga.
2 handjes aan het stuur van de Opel vectra, Mee te neuriƫn met de CD van Frans Halsema.
90 rijdend waar je 100 mag.
en ik reed er achter met aan mijn linker zijde een vals grijnzende doorgetrokken witte streep.
en ja, dan heb ik iets tegen Opel Vectra's.. dan heb ik heel erg iets tegen Opel vectra's!

Gelukkig ging Marga links af bij de eerste kruising, wat ze 2 km daarvoor al aangaf met haar knipperlicht.. (bravo, netjes hoor).
na 3 keer knipperen van haar richting aanwijzer zie ik de rode remlichten voor mij aan gaan, NEEEEEE!

Jawel! Marga heeft zojuist de rem ingetrapt om er zeker van de zijn de afslag over 1,5 km niet voorbij te kunnen rijden.. ondertussen rijden we 70..waar je 100 mag.
En heb ik mij ontpopt tot bumperklever.. terwijl ik me afvraag of te zacht rijden ook strafbaar is..

zuchtend achter mijn stuur ontsnapt haar naam sissend tussen mijn tanden en lippen door..
tenminste.. haar naam.. haar ouders hebben haar wellicht anders genoemd maar ze heet Marga.

Mike rijd voorbij, in een gele Seat Leon. en dat is goed te horen.
Het opgefokte geluid dreunt door de radiomuziek heen.
voor een extra stoer effect rijd hij met 120 over de doorgetrokken streep
en in de 3e versnelling.. bruut geluid! stoer hoor Mike..

welk punt wilde je hier precies maken?
want als je dadelijk om de boom gevouwen zit en vloeibaar uit je auto lekt tezamen met de benzine
kan ik dat nog even doorgeven aan je nabestaanden.
Gestorven in het harnas, Mike streefde naar een betere wereld,
Waarschijnlijk zonder Marga's in Opel Vectra's die 70 rijden waar je 100 mag.
maar ach, het is het waard je leven er voor te geven moet hij gedacht hebben.

Mike is denk ik van het type dat tijdens de eerste date, na de pizza en een kratje bier schaamteloos je string over zijn hoofd trekt en ranzige teksten begint te roepen terwijl hij achter je staat en je tegen je dijen aan slaat..
Zijn moeder noemt dat.. ruwe bolster. blanke pit.
ik vind het meer een gevalletje "ik zou mijn hond er nog van af trappen."

In een glimp zie ik nog net zijn met gel stak naar achter gekamde haar en schakel ketting.
Tegen de achterruit zit een slinger-aapje met AJAX shirtje aan, wat gezelschap word gehouden door het knuffel beertje met pluche hartje in zijn hand op de hoedenplank.

Marga is afgeslagen en ik kan weer doorrijden.
De actie dat je je rijbewijs gratis kreeg bij je duo verpakking kleurspoeling of bij een abonnement op de Actueel heb ik jammerlijk gemist.
tijd om de regels omtrent het behalen van je rijbewijs iets aan te scherpen denk ik.
wat denk jij Camiel?
Jij hebt hier vast vaker over nagedacht terwijl je in je Volvo op weg bent naar Den Haag.
of word je gereden en heb je hier zelf geen last van?
is het niet raar dat als je minister van verkeer bent dat je je laat rijden en dat je dus zelf geen deelnemer bent aan het verkeer.. ik ga er dus van uit dat je niet gereden word. dat begrijp je.

Maar camiel, is het een idee om het rijbewijs te behalen met een examen en bijvoorbeeld een IQ test.
of misschien moeten we er een opleiding niveau aan verbinden.
of is het een idee om de weg op sommige tijdstippen te sluiten voor de groep mensen die geen 2 uur per week auto rijden... of hele bevolkingsgroepen uitsluiten van het rijbewijs? zou dat mogen?..

zal Geert er eens over bellen, die is daar wel van geloof ik.
misschien mooi punt voor zijn nieuwe campagne..
of zou hem dat te veel kiezers kosten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten